21 december 2021

Wij zijn er voor iedereen
Ons plan voor een eerlijk en sociaal Vijfheerenlanden

De PvdA Vijfheerenlanden staat voor betrouwbare politiek, waarin we duidelijke keuzes durven te maken. We gaan goed om met elkaar en zijn er voor iedereen. We staan met elkaar voor grote uitdagingen,
ook in onze gemeente Vijfheerenlanden. De PvdA Vijfheerenlanden gaat voor een eerlijk en sociaal Vijfheerenlanden.

Onze speerpunten

We zijn er voor iedereen

• Iedereen mag zich welkom weten en voelen.
    Het maakt niet uit waar je wieg heeft gestaan, of je arm bent of rijk. Met elkaar vormen we de gemeenschap binnen de gemeente Vijfheerenlanden.
  • Iedereen kan goed en betaalbaar wonen
    Er zijn in onze gemeente voldoende betaalbare woningen, een diversiteit aan woningen in gemengde wijken en dorpen. We hebben een duurzame leefomgeving, voor nu en de toekomst. In onze leefbare kernen is aandacht voor veiligheid en overlast. Er is aandacht voor ontmoeting. Hiervoor zijn goede voorzieningen en is er ruimte voor sport, kunst en cultuur. Onze gemeente is aantrekkelijk voor haar eigen inwoners.
  • Iedereen hoort erbij en kan meedoen
    Goed en betekenisvol werk zorgen ervoor dat iedereen mee kan doen. Armoede en schulden pakken we aan zodat je erbij kan horen. De gemeente Vijfheerenlanden is een gemeente die werkt vanuit vertrouwen en die de mensen in de gelegenheid stelt de regie over hun eigen leven te herpakken.
  • Iedereen heeft recht op gelijke kansen
    Alle kinderen moeten een fijne jeugd een veilig thuis hebben. Een goede school draagt bij aan een goede ontwikkeling. Iedereen krijgt een eerlijke kans, de ruimte om te ontdekken wie je bent en de kans om je dromen waar te maken. De wijk waarin je woont, je achtergrond of wie je ouders zijn, mogen nooit bepalend zijn voor wie je later wordt.
  • Iedereen voelt zich veilig en gezond
    In onze gemeente voelt iedereen zich veilig en gezond. Als hulp nodig is, staan de mensen centraal of staat jouw situatie centraal. We bieden passende hulp, met aandacht en echt contact voorkomen we eenzaamheid.

Kortom: we zijn er voor iedereen!

Bekijk hier ons volledige verkiezingsprogramma 2022-2026