3 februari 2024

Nieuwe voorzitter en penningmeester

Tijdens de ledenvergadering van 17 januari werd Ben Boon gekozen tot voorzitter en Gerard Krijgsman tot penningmeester.

Van de voorzitter:

Tja, daar zit ik dan. Opeens voorzitter van de lokale afdeling van de Partij van de Arbeid.

Waarom? Wordt mij regelmatig gevraagd en er wordt aan toegevoegd: Waarom ga je niet gewoon genieten van je pensioen?

Toen ik hoorde dat Roline vanwege een andere functie binnen haar bedrijf het voorzitterschap op moest geven heb ik geen moment getwijfeld. Net bijgekomen van de schrik van de uitslag van de Tweede Kamer verkiezingen raakte ik ervan overtuigd dat we op elk niveau alle zeilen bij moeten zetten om Nederland socialer, solidairder en duurzamer te maken.

Ik ben trots op onze partij en vind dat wij relevanter zijn dan ooit. In het huidige tijdsgewricht waarin mensen uit elkaar drijven is onze inzet meer dan ooit nodig! Investeren in armoedebestrijding, kansengelijkheid, duurzaamheid en onderlinge solidariteit! Daar gaan wij voor!

Ik merk dat er mensen zijn die het hoofd in de schoot leggen. Zij zijn teleurgesteld. Zien er geen gat meer in. Dat was ook een reden voor mij om mij kandidaat te stellen voor het voorzitterschap. “Schouders eronder!” zou ik iedereen toe willen schreeuwen. Wij zijn relevanter dan ooit!

In de afgelopen week na mijn benoeming tot voorzitter ben ik door vijf jonge mensen benaderd. Of zij een rol kunnen spelen in de partij. Ook hebben wij sinds de Tweede Kamerverkiezingen nieuwe leden mogen inchrijven. Ontwikkelingen die doen hopen dat wij het tij kunnen keren.

“Schouders eronder!” Ik hoop dat alle leden op hun manier ook een steentje bij willen dragen aan de activiteiten die wij in de komende periode willen opzetten. Want, wij mogen wel concluderen dat wij een hele actieve afdeling zijn.

In de komende periode tot en met de Europese verkiezingen begin juni gaan wij op verschillende manieren “de boer op.” Wij zijn nu bezig met de voorbereidingen van onze, inmiddels traditionele Valentijnsactie.  Maar we bereiden ook de jaarlijkse Power Vrouw verkiezing voor. Ook gaan wij met een Tweede Kamerlid in gesprek met vrouwen in de wijk de Hagen in Vianen en tenslotte organiseren rond 1 mei een zeer aantrekkelijk inspiratiedag. In volgende nieuwsbrieven ontvang je hier meer en gedetailleerde informatie over.

“SCHOUDERS ERONDER!” Wij laten ons niet framen! Solidariteit is geen vies woord! De huidige stand van de samenleving is NIET de schuld van links!

Wij doen ertoe en wij blijven knokken om deze samenleving mooier te maken voor IEDEREEN!

Tot slot wil ik Roline en Benito heel erg bedanken voor hun inzet in de afgelopen jaren. Roline heeft al aangegeven dat zij graag een rol blijft spelen in de partij en met name bij het opzetten en bedenken van onze campagnes. Daar ben ik heel blij mee.

Want: WE KUNNEN ALLE SCHOUDERS GEBRUIKEN!

Ben Boon, voorzitter